چند روز در هفته تمرین ورزش کنیم تا نتیجه لازم را بگیریم

چه میزان باید تمرین ورزشی داشته باشیم ؟ بسیاری از ما باورهای برجسته ای در مورد این‌که چه چیزی برای متناسب ماندن ما بهترین است، داریم.

چند روز در هفته تمرین ورزش کنیم تا نتیجه لازم را بگیریم و بدنی تندرست داشته باشیم؟

چه میزان باید تمرین ورزشی داشته باشیم ؟ بسیاری از ما باورهای برجسته ای در مورد این‌که چه چیزی برای متناسب ماندن ما بهترین است، داریم. ۵ روز در هفته یا ۴ روز در هفته ؟ دو روز کافی است ؟ خوشبختانه اطلاعات روز با یک نتیجه گیری شگفت انگیز به کمک ما آمده است، نتیجه‌ای که درصورتی که برای انگیزه داشتن مشکل دارید تا حدودی پذیرفتن آن سخت است.

ما به تازگی گفتگوی با شان آرنت، محقق علوم ورزشی در دانشگاه راتگرز داشتیم و از او در این مورد سوال کردیم. او می‌گوید تفاوت بزرگی میان دو روز و سه روز ورزش در هفته وجود دارد. با اینکه هر اندازه از ورزش بهتر از اصلا” ورزش نکردن است، لیک چنانچه در حال حاضر اندام مناسبی دارید، تنها دو روز ورزش در هفته، فواید افزوده چندانی برای‌تان نخواهد داشت.

حداقل سه روز در هفته برای یک دستور کار ورزشی ساختاری لازم است. از نظر تکنیکی شما باید هر روز حرکتی انجام دهید یعنی نباید بدون فعالیت باشید، هر حرکتی بدنی که باشد، باید انجام دهید. چون بررسی‌ها و یافته‌ها نشان می‌دهد، یک‌جا نشستن تمام تحرک و تمرین‌هایی را که انجام داده اید خنثی می‌کند.

بنابراین بگذارید این‌طور بگویم که شما یک ساعت در روز ورزش می‌کنید و سپس بقیه روز را می‌نشینید، پیامدها یک‌جا نشستن برای سلامت، بسیار وحشتناک است. مطالعه‌ای جدید انجام شده که این مسأله را تأیید می‌کند. بنابراین لازم است همراه با تکرارات ورزشی هر روز به طریقی تحرک هم داشته باشید.

تفاوت میان دو جلسه و ۳ جسله در هفته

ولیک تفاوت جالبی میان دو روز و سه روز ورزش در هفته وجود دارد، که مربوط به تعداد دفعاتی می‌شود که سیستم بدن‌تان را فعال می‌کنید. بنابراین با سه روز ورزش در هفته در مرحله ها اولیه محصولهای قابل توجهی خواهید داشت و به‌طور خوب مایلید فراتر از سه روز هم بروید.

حداقل سه روز در هفته برای یک دستور کار ورزشی ساختاری لازم است. از نظر تکنیکی شما باید هر روز حرکتی انجام دهید یعنی نباید بدون فعالیت باشید، هر حرکتی بدنی که باشد، باید انجام دهید. چون بررسی‌ها و یافته‌ها نشان می‌دهد، یک‌جا نشستن تمام تحرک و تکرار‌هایی را که انجام داده اید خنثی می‌کند.

بنابراین بگذارید این‌طور بگویم که شما یک ساعت در روز ورزش می‌کنید و سپس بقیه روز را می‌نشینید، نتیجه یک‌جا نشستن برای سلامت، بسیار وحشتناک است. مطالعه‌ای جدید انجام شده که این مسأله را تأیید می‌کند. بنابراین لازم است همراه با مرورات ورزشی هر روز به طریقی تحرک هم داشته باشید.

آنگاه تفاوت جالبی میان دو روز و سه روز ورزش در هفته وجود دارد، که مربوط به تعداد دفعاتی می‌شود که سیستم بدن‌تان را فعال می‌کنید. بنابراین با سه روز ورزش در هفته در فازها اولیه نتیجههای قابل توجهی خواهید داشت و به‌طور شایسته مایلید فراتر از سه روز هم بروید.

دو روز ورزش در هفته تغییر چندانی ایجاد نمی‌کند، فقط تعداد دفعات مجدد خواندن آن اندازه ای نیست که از سایر نتایج مثبتش برای سلامتی برخوردار، بهره ور، کامیاب شوید. در ارتباط با مجدد نگریستنات استقامتی ( که باید انجام دهید ) بسته به مرحله‌ای که در آن هستید و چه اندازه پیشرفت کرده اید و بدن‌تان را چطور تکرار می‌دهید، دو تا پنج روز در هفته باید مجدداً خواندن داشته باشید.

برای نوجوانانو افراد سنین بالا در وهله ها اولیه می‌توانیم با دو روز ورزش در هفته نتایج خوبی کسب کنیم، ولیک همچنان می‌خواهیم تا اندازه‌ای سریع به سه یا چهار روز در هفته ترقی پیدا کنند.

درباره پایگاه اطلاع رسانی ریحانه

دیدگاهتان را بنویسید

*

چهارده − 6 =