تمرین های مناسب برای رفع کمر درد

تمرین هایی برای رفع کمر درد

خیلی از افراد هنگامی که دچار کمر درد می شند، گمان می کنند که باید با ورزش کردن خداحافظی کنند. اما به عکس، با انجام برخی از تمرینات ورزشی می توان درد کمر را کاهش داد.

در بسیاری از موارد کمر درد به دلیل ضعف عضلات فیله و کمر انجام می شود. با تقویت این عضلات، می توان از بروز کمر درد جلوگیری کرد و یا درد این ناحیه را کاهش داد.

نرمش های زیادی با سطوح دشواری متفاوت برای تقویت این عضلات وجود دارند. باید توجه داشت که پیش از شروع این تمرین ها، چند دقیقه با راه رفتن یا نرمش های ملایم کششی عضلات خود را گرم کنید. اگر انجام این تمرینات باعث احساس درد در ناحیه ی کمر می شود، از انجام آن صرف نظر کنید. شدت و تعداد تکرار تمرینات را رفته رفته و با گذشت زمان افزایش دهید. در غیر این صورت ممکن است با آسیب مواجه شوید.

 چرخش لگن

به پشت بخوابید و زانو ها را کم تر از 90 درجه خم کنید. دست ها را بدون انقباض روی شکم قرار دهید و با منقبض کردن عضلات شکم، گودی کمر را پر کنید به طوری که کمر به زمین مماس شود و لگن کمی از زمین فاصله بگیرد. پنج ثانیه در این حالت باقی بمانید و سپس عضلات را شل کنید.

چرخش لگن
چرخش لگن

 چرخش تنه

روی زمین به پشت بخوابید و زانو ها را طوری خم کنید که کف پا روی زمین قرار گیرد. شانه های خود را ثابت مماس به زمین نگه دارید و زانو ها را تا جایی که می توانید به چپ خم کنید. پس از یک مکث چند ثانیه ای پاها را به سمت دیگر متمایل کنید.

 حرکت چهار دست و پا یا کشش گربه

کف دست ها و پاها را روی زمین قرار دهید به طوری که با زمین زاویه ی 90 درجه بسازد. عضله ی شکم را شل کنید و به کمر قوس دهید، پس از چند ثانیه به آرامی و مهره به مهره، از مهره ی انتهایی کمر شروع به صاف کردن کمر کنید. در حین این کار، در کمر و پشت ایجاد برآمدگی کنید.

حرکت گربه
حرکت گربه

روی شکم دراز بکشید و دست ها و پاها را در امتداد بدن بکشید. سپس دست چب را همراه با پای راست کمی بالا بیاورید و چند ثانیه در این وضعیت باقی بمانید. همین کار را با دست و پای مخالف انجام دهید.

تمریناتی برای رفع کمردرد
تمریناتی برای رفع کمردرد

درباره پایگاه اطلاع رسانی ریحانه

دیدگاهتان را بنویسید

*

دو + یک =